Home ЗӨВЛӨГӨӨ 18-наснаас хойш өндөр болох боломжтой юу?

18-наснаас хойш өндөр болох боломжтой юу?

11
0

Ихэнх тохиолдолд 18 наснаас хойш өсөхгүй.

Эрүүл хооллолттой байсан ч ихэнх хүмүүсийн өндөр 18-20 наснаас хойш өсөхгүй.

Доорх графикт төрөхөөс 20 нас хүртэлх өсөлтийн хурдыг харуулав. Таны харж байгаагаар 18-20 насны хооронд өсөлтийн шугамууд тэг хүртэл буурдаг.


Таны өндөр өсөхөө больсон шалтгаан бол таны яс, ялангуяа өсөлтийн ялтсууд юм.

Өсөлтийн ялтсууд буюу эпифизийн ялтсууд нь урт ясны үзүүрт ойртсон тусгай мөгөөрсний хэсэг юм.

Өсөлтийн ялтсууд идэвхтэй хэвээр байгаа эсвэл “нээлттэй” байгаа тул өндрийн өсөлт нь голчлон урт ясны уртассантай холбоотой юм.

Бэлгийн бойжилтын төгсгөлд дааврын өөрчлөлтөөс болж өсөлтийн ялтсууд хатуурах буюу “хаагдах”, ясны ургалт зогсоход хүргэдэг.

Өсөлтийн ялтсууд эмэгтэйчүүдэд ойролцоогоор 16 нас, эрэгтэйчүүдэд 14-19 насны хооронд хаагдан.

Урт ясны жинхэнэ ургалт ихэнх насанд хүрэгчдэд тохиолддоггүй ч гэсэн өндрийн өдөр бүр ялимгүй хэлбэлздэг.

Энэ өөрчлөлтийн шалтгаан нь нуруунд байгаа дискнүүдийг бага зэрэг шахах явдал юм.

Өдөр тутмын үйл ажиллагаа нь таны нурууны мөгөөрс, шингэнд нөлөөлж, өдөр өнгөрөх тусам өндрийг бага зэрэг бууруулдаг.

Өдөрт ийм өндрийн алдагдал хагас инч (1.5 см) хүртэл байж болно.

Зарим судалгаагаар таны нуруунд байгаа дискний өндрийг залуу насанд хүртэл үргэлжлүүлэн нэмэгдүүлж болох боловч нийт өндөрт үзүүлэх нөлөө хамгийн бага байна гэж заасан байдаг.

ХУРААНГУЙ:
Ихэнх хүмүүсийн хувьд 18-20 наснаас хойш яс ургах ялтсууд хаагдсанаас хойш өсөхгүй. Нуруу нугасны дискнүүдийн шахалт ба шахалт нь өдрийн турш өндрийн бага өөрчлөлтөд хүргэдэг

Ямар ч дасгал, сунгалтын арга нь таныг өндөр болгохгүй.

Олон хүмүүс дүүжлэх, авирах, урвуу хүснэгтийг ашиглах, усанд сэлэх зэрэг нь таны өндрийг өсгөх боломжтой гэж үздэг.

Харамсалтай нь эдгээрийг батлах сайн нотолгоо байхгүй байна.

Нуруу нугасны мөгөөрсөн жийргэвчийн шахалт, шахалтаас болж таны өндөр өдрийн турш бага зэрэг өөрчлөгддөг нь үнэн

Дискнийхээ даралтыг бууруулснаар эдгээр үйл ажиллагааны зарим нь таны өндрийг түр зуур маш бага хэмжээгээр нэмэгдүүлэх боломжтой

Гэсэн хэдий ч өөрчлөлт нь хурдан эргэж өөрчлөгддөг тул энэ нь өндрийн бодит өөрчлөлт биш юм

ХУРААНГУЙ:
Өсвөр насандаа таны өндрийг өсгөх амлалт бүхий дасгал, техникийг шинжлэх ухаан дэмждэггүй. Тэд өндрийн жижиг түр зуурын өөрчлөлтөд хүргэж болзошгүй боловч эдгээр үр нөлөө удаан үргэлжлэхгүй.

18 нас хүрэхээс өмнө эрүүл амьдралын хэв маяг нь таныг өндөр болоход тусална.

Хэдийгээр та насанд хүрсэн хойноо өөрийнхөө өндрийг эрс өөрчилж чадахгүй ч гэсэн өсвөр насандаа өөрийнхөө өндрийн боломжийг хамгийн их байлгахын тулд хийж болох зүйлс бий.

Олон хүүхэд хангалттай хоол иддэг (эсвэл бүр хэт их) хооллолтын чанар ихэвчлэн муу байдаг.

Үүнээс болоод орчин үеийн нийгэм дэх олон хүмүүс Д аминдэм, кальци зэрэг чухал тэжээлийн дутагдалд ордог.

Эдгээр тэжээллэг бодисууд нь ясны өсөлт, эрүүл мэндэд маш чухал үүрэг гүйцэтгэдэг.

Хоолны кальци нь гормоны нийлэгжилтийг таны ясанд ашигтай байдлаар өөрчилдөг. Д аминдэм нь ясны эрүүл мэндийг сайжруулах боломжтой.

Шим тэжээлийн дутагдалтай тэмцэх, ясны оновчтой өсөлтийг дэмжих нэг арга бол жимс, хүнсний ногооны хэрэглээгээ нэмэгдүүлэх явдал юм.

Уураг их хэмжээгээр хэрэглэх нь таны ясанд хор хөнөөл учруулж чадах уу гэж зарим хүмүүс асууж байсан ч хангалттай уураг идэх нь ясны эрүүл мэндэд зайлшгүй шаардлагатай байдаг.

Гэсэн хэдий ч 36 судалгаанд хийсэн томоохон дүн шинжилгээний үр дүнд уургийн хэмжээг ихэсгэх нь таны ясанд хор хөнөөлгүй болохыг тогтоожээ. Чухамдаа уургийн өндөр хэрэглээ нь нурууны ясны нягтралд сайнаар нөлөөлсөн

Уургийн хэрэглээг нэмэгдүүлэх нэг арга бол идэх бүрдээ дор хаяж 20 грамм уураг хэрэглэхийг хичээх явдал юм.

Өндөг, шувууны аж ахуй, туранхай мах, цагаан идээ нь уургийн сайн эх үүсвэр болдог. Шар буурцаг болон бусад буурцагт ургамал нь уураг ихтэй байдаг.

Бага насандаа зөв хооллох нь хамгийн өндөрт хүрэхэд зайлшгүй шаардлагатай байдаг ч эрэгтэй, эмэгтэй хүмүүсийн ялгаа байж болно.

Өндөр болоход хоол тэжээл гэх мэт хүрээлэн буй орчны хүчин зүйлс эмэгтэйчүүдэд эрэгтэйчүүдээс илүү их үүрэг гүйцэтгэдэг болохыг зарим судалгаа харуулж байна.

Энэ нь хоол хүнс, эмнэлгийн тусламж үйлчилгээний хүртээмж ялгаатай байдал эсвэл эмэгтэйчүүдийн остеопорозын түвшин өндөр байгаатай холбоотой байж болох юм.

Тамхи татдаггүй гэх мэт амьдралын хэв маягийн бусад сонголтууд нь хөгжлийн явцад таны өндөрт тустай байж болно.

Гэсэн хэдий ч, бага насны амьдралын хэв маягийн хүчин зүйлүүд нь өндрөд нөлөөлж болох боловч хүний ​​эцсийн өндөр нь ихэвчлэн генетиктэй холбоотой байдаг гэдгийг санах нь чухал юм.

ХУРААНГУЙ:
Хүүхэд, өсвөр насандаа хангалттай хооллож, шим тэжээлийн дутагдлаас зайлсхийх нь таны өсөлтийн боломжийг хамгийн дээд хэмжээнд байлгахад тусална.

 

Хэрэв та өөрийн өндөрт сэтгэл ханамжгүй насанд хүрсэн хүн бол дараах хэдэн зүйлийг туршиж үзээрэй.

Биеэ зөв авч хэвшээрэй: Муу байрлал нь хэн ч байсан хэдэн инч өндрийг дээрэмддэг.
Өсгий эсвэл оруулга хийж үзээрэй: Өндөр өсгийтэй гутал сонгох эсвэл гутлынхаа оруулгыг хэдэн инч хүртэл өсгөхөөр байрлуул.
Илүү хүчтэй харагдаж, мэдрэхийн тулд булчингаа өсгө: Хэрэв та ерөнхийдөө бага мэдрэмжтэй бол булчингаа өсгөхөөр жингээ өргөх нь таныг илүү булчинлаг, өөртөө итгэлтэй болгож чадна.

Эдгээр энгийн стратегиудад тус болох боловч зарим хүмүүс эмчилгээний эмчилгээ, процедур гэх мэт илүү туйлын арга хэмжээ авдаг.

Эдгээр процедурын зарим нь хөлний доод хэсгийн ясыг уртасгахтай холбоотой

Гэсэн хэдий ч эдгээр үйл ажиллагааны инвазив, үнэтэй шинж чанараас шалтгаалан олон хүмүүс ийм эрс арга хэмжээг сонгодоггүй. Зарим улс оронд эдгээр журмыг хүртэл хориглодог.

Бусад нь өсөлтийн даавар (GH) -аар эмчилдэг. GH нь зохих ёсоор өсөөгүй хүүхдүүдийн өндрийг сайжруулж чаддаг бол насанд хүрэгчдэд энэ эмчилгээний үр ашиг нь бараг байдаггүй

Эцсийн эцэст илүү өндөр хэмжээсийг бодолцохгүйгээр өөрийнхөө өндрийг хүлээн зөвшөөрөх арга замыг хайж олохыг зөвлөж байна.

ХУРААНГУЙ:
Өөрийгөө өндөр харагдуулах эсвэл өөрийнхөө өндрийг мэдрэхэд туслах хэдэн энгийн аргууд байдаг. Зарим хүмүүс илүү инвазив эмчилгээний процедурыг хийдэг.

 

 

Next articleСэтгэл гутралын шинж тэмдэг ба анхааруулах тэмдэг.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here