Home ЭРҮҮЛ МЭНД Сармисын эрүүл мэндэд үзүүлэх ашиг тус.

Сармисын эрүүл мэндэд үзүүлэх ашиг тус.

9
0

Сармисын эрүүл мэндэд үзүүлэх ашиг тус.

“Хоол хүнс таны эм, эм нь таны хоол байг.”

Эдгээр үгс нь барууны анагаах ухааны эцэг гэгддэг эртний Грекийн эмч Гиппократын хэлсэн алдарт үгс юм.

Тэрээр үнэндээ янз бүрийн эмчилгээний нөхцлийг эмчлэхийн тулд сармис бичдэг байжээ.

Орчин үеийн шинжлэх ухаан эдгээр эрүүл мэндэд үзүүлэх олон үр нөлөөг саяхан баталж байна.

Хүний судалгаагаар батлагдсан сармисын эрүүл мэндэд тустай 11 давуу талыг танилцуулж байна.

1. Сармис нь эмийн хүчтэй шинж чанартай нэгдэл агуулсан байдаг.

 

 

Сармис бол Аллиум (сонгино) гэр бүлийн ургамал юм.

Энэ нь сонгино, шалбага, таана зэрэгтэй нягт холбоотой. Сармисын чийдэнгийн хэсэг бүрийг хумс гэж нэрлэдэг. Нэг булцуунд 10-20 орчим хумс байдаг, өгөх эсвэл авах.

Сармис дэлхийн өнцөг булан бүрт ургадаг бөгөөд хүчтэй үнэр, амттай амтаараа хоол хийхэд түгээмэл хэрэглэгддэг найрлага юм.

Гэсэн хэдий ч эртний түүхийн туршид сармисын гол хэрэглээ нь эрүүл мэнд, эмийн шинж чанартай байсан

Египетчүүд, Вавилончууд, Грекчүүд, Ромчууд, Хятадууд зэрэг олон томоохон соёл иргэншлүүд үүнийг ашиглах талаар сайн баримтжуулсан байдаг.

Эрдэмтэд түүний эрүүл мэндэд үзүүлэх ашиг тусын ихэнх нь сармисны хумсыг жижиглэх, бутлах, зажлахад үүсэх хүхрийн нэгдлээс үүдэлтэй болохыг мэддэг болсон.

Эдгээрээс хамгийн алдартай нь аллицин гэж нэрлэгддэг байж магадгүй юм. Гэсэн хэдий ч аллицин нь шинэхэн сармисыг тайрч, бутласны дараа богино хугацаанд агуулагддаг тогтворгүй нэгдэл юм.

Сармисаас үүссэн хүхрийн нэгдэл нь хоол боловсруулах замаас бие махбодид нэвтэрч, биендээ хүчтэй тархаж, биологийн нөлөөгөө үзүүлдэг.

2. Сармис нь тэжээллэг чанар сайтай боловч маш бага илчлэг байдаг.

 

Калорийн илчлэг, сармис нь гайхалтай тэжээллэг чанартай байдаг.

Нэг хумс (3 грамм) түүхий сармис (5 Итгэмжлэгдсэн эх сурвалж) агуулдаг.

  • Марганец: Өдөр тутмын үнийн 2% (DV)
  • Витамин В6: DV-ийн 2%
  • Витамин С: DV-ийн 1%
  • Селен: DV-ийн 1%
  • Шилэн: 0.06 грамм
  • Кальци, зэс, кали, фосфор, төмөр, В1 витамины зохистой хэмжээ
  • Энэ нь 4.5 калори, 0.2 грамм уураг, 1 грамм нүүрс ус агуулдаг.

Сармис нь бусад янз бүрийн шим тэжээлийг агуулдаг. Үнэндээ энэ нь танд хэрэгтэй бараг бүх зүйлийг бага зэрэг агуулдаг.

3. Сармис нь ханиад болон түүний дотор өвчинтэй тэмцэх боломжтой.

 

 

 

Сармисын нэмэлт нь дархлааны тогтолцооны үйл ажиллагааг сайжруулдаг.

12 долоо хоногийн хугацаанд хийсэн нэг том судалгаагаар өдөр бүр сармис нэмэхэд плацеботой харьцуулахад ханиадны тоо 63% -иар буурсан болохыг тогтоожээ (6 Итгэмжлэгдсэн эх сурвалж).

Хүйтний шинж тэмдгийн дундаж урт 70% -иар буурч, плацебо бүлэгт 5 хонож байсан бол сармисны бүлэгт ердөө 1.5 хоног болж буурчээ.

Өөр нэг судалгаагаар хөгшрөлтийн сармисны өндөр тунгаар (өдөрт 2.56 грамм) ханиад, томуугаар өвчилсөн өдрийн тоог 61% -иар бууруулсан болохыг тогтоожээ (7 Итгэмжлэгдсэн эх сурвалж).

Гэсэн хэдий ч нэг тоймоор нотлох баримт хангалтгүй, илүү их судалгаа хийх шаардлагатай гэсэн дүгнэлт гарсан (8 Итгэмжлэгдсэн эх сурвалж).

Баттай нотолгоо байхгүй ч гэсэн та ихэвчлэн ханиад хүрвэл сармисаа хүнсэндээ нэмж хэрэглэх нь зүйтэй болов уу.

4. Сармисын найрлага дахь идэвхтэй нэгдлүүд нь цусны даралтыг бууруулдаг.

 

Зүрхний шигдээс, цус харвалт зэрэг зүрх судасны өвчин бол дэлхийн хамгийн том алуурчин юм.

Цусны даралт ихсэлт буюу даралт ихсэх өвчин нь эдгээр өвчний хамгийн чухал хүчин зүйлүүдийн нэг юм.

Хүний хийсэн судалгаагаар сармисны нэмэлт нь цусны даралт ихсэх хүмүүсийн цусны даралтыг бууруулахад чухал нөлөө үзүүлдэг болохыг тогтоожээ.

Нэг судалгаагаар 600-1,500 мг хөгшрөлтийн сармисны ханд нь Атенолол эмийн нэгэн адил 24 долоо хоногийн хугацаанд цусны даралтыг бууруулахад үр дүнтэй байсан.

Нэмэлт тун нь хүссэн үр нөлөөг үзүүлэхийн тулд нэлээд өндөр байх ёстой. Шаардлагатай хэмжээ нь өдөрт ойролцоогоор дөрвөн хумс сармистай тэнцэнэ.

5. Сармис нь зүрхний өвчин тусах эрсдлийг бууруулдаг холестерины түвшинг сайжруулдаг. 

 

Сармис нь нийт ба LDL холестерины хэмжээг бууруулдаг.

Холестерол ихтэй хүмүүсийн хувьд сармисны нэмэлт нь нийт ба / эсвэл LDL холестерины хэмжээг ойролцоогоор 10-15% бууруулдаг бололтой.

LDL (“муу”) ба HDL (“сайн”) холестериныг тусгайлан авч үзвэл сармис нь LDL-ийг бууруулж байгаа мэт боловч HDL-д найдвартай нөлөө үзүүлэхгүй.

Триглицеридын түвшин өндөр байх нь зүрх судасны өвчин үүсгэх эрсдэлт хүчин зүйл болдог боловч сармис нь триглицеридын түвшинд чухал нөлөө үзүүлэхгүй юм шиг санагддаг.

6. Сармис нь антиоксидант агуулдаг бөгөөд энэ нь Альцгеймерийн өвчин, демения өвчнөөс урьдчилан сэргийлэхэд тусалдаг

 

Чөлөөт радикалуудаас үүсэх исэлдэлт нь хөгшрөлтөд хувь нэмэр оруулдаг.

Сармис нь антиоксидант агуулдаг бөгөөд исэлдэлтээс хамгаалах биеийн хамгаалалтын механизмыг дэмждэг.

Сармисын нэмэлт тунг өндөр тунгаар хэрэглэх нь хүний ​​антиоксидант ферментийг нэмэгдүүлэхээс гадна цусны даралт ихтэй хүмүүсийн исэлдэлтийн стрессийг мэдэгдэхүйц бууруулдаг болох нь батлагдсан.

Холестерол, цусны даралтыг бууруулахад үзүүлэх антиоксидант шинж чанарууд нь Альцгеймер, дементиа зэрэг тархины нийтлэг өвчний эрсдлийг бууруулж болзошгүй юм.

7. Сармис нь таныг илүү урт наслахад тусална

Сармисын урт наслалтад үзүүлэх нөлөөллийг хүн үндсэндээ нотлох боломжгүй юм.

Гэхдээ цусны даралт гэх мэт чухал эрсдэлт хүчин зүйлсийн үр нөлөөг харгалзан сармис нь урт наслахад туслах болно гэсэн үг юм.

Энэ нь халдварт өвчинтэй тэмцэж чаддаг нь бас чухал хүчин зүйл болдог, учир нь эдгээр нь нас баралтын нийтлэг шалтгаан болдог, ялангуяа ахмад настан, дархлаа муутай хүмүүсийн нас баралт юм.

8. Атлетикийн гүйцэтгэлийг сармисны нэмэлтээр сайжруулах боломжтой.

Сармис нь “гүйцэтгэлийг сайжруулах” хамгийн эртний бодисуудын нэг юм.

Энэ нь эртний соёл иргэншилд ядаргаа багасгах, ажилчдын хөдөлмөрийн чадварыг дээшлүүлэх зорилгоор уламжлал болгон ашигладаг байжээ.

Хамгийн гол нь эртний Грекийн олимпийн тамирчдад өгсөн

Мэрэгч амьтдын судалгаагаар сармис нь дасгалын гүйцэтгэлд тусалдаг нь батлагдсан боловч хүний ​​судалгаа маш бага хийгдсэн байдаг.

6 долоо хоногийн турш сармисны тос хэрэглэсэн зүрхний өвчтэй хүмүүсийн зүрхний дээд цохилт 12% буурч, дасгал хийх чадвар сайжирсан байна

Гэсэн хэдий ч өрсөлдөөнтэй есөн дугуйчны талаар хийсэн судалгаагаар гүйцэтгэлээс ямар ч ашиг гарахгүй нь батлагдсан

Бусад судалгаанаас харахад дасгалаас үүдсэн ядаргаа сармисаар багасгаж болно.

9. Сармис идэх нь хүний ​​биед агуулагдах хүнд металыг хоргүйжүүлэхэд тусалдаг

Өндөр тунгаар хэрэглэхэд сармис дахь хүхрийн нэгдлүүд нь хүнд металлын хордлогоос эрхтэн гэмтэхээс хамгаалдаг болох нь батлагдсан.

Автомашины батерейны үйлдвэрт ажилладаг ажилтнуудад хийсэн дөрвөн долоо хоногийн судалгаагаар (хар тугалгатай хэт их харьцах) сармис нь цусан дахь хар тугалгын хэмжээг 19% бууруулсан болохыг тогтоожээ. Энэ нь толгой өвдөх, цусны даралт зэрэг олон хордлогын шинж тэмдгүүдийг бууруулсан.

Өдөр бүр гурван тун сармис хэрэглэх нь шинж тэмдгийг бууруулахын тулд D-пеницилламины эмээс ч илүү байсан.

10. Бат бөх яс

 

Сармис нь эмэгтэй хүний ​​эстроген дааврыг нэмэгдүүлснээр ясны алдагдлыг бууруулахад тусалдаг болохыг нотлох баримт байдаг бөгөөд энэ нь цэвэршилтийн дараа таны ясны эрүүл мэндэд том ялалт болно.

Сармисын өдөр тутмын тунг нэмэх нь остеопороз ба остеоартрит үүсэх эрсдлийг бууруулахад тусална.

Ясны нягтралд бодит нөлөө үзүүлэхийн тулд та бусад эрүүл хоол хүнсийг оруулах шаардлагатай хэвээр байна – сүүн бүтээгдэхүүн, ногоон навчит ногоо, загас, самар бүгд сайн сонголт юм.

Гэхдээ хулд, бууцайтай оройн хоолоо сармисаар амтлах нь амархан байдаг.

Previous articleСэтгэл гутралын шинж тэмдэг ба анхааруулах тэмдэг.
Next articleТаныг гайхшруулах гайхалтай 25 амьтадын баримт.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here